30.5.08

Vampierenweekend


Puur uit nieuwsgierigheid kwam het dat ik gisteren de moeite nam om eens wat opzoekwerk te verrichten betreft het debuutalbum van Vampire Weekend. Ze komen binnenkort naar werchter en ik weet graag wel wat ik op een podium mag verwachten.
Vampire weekend, ik dacht meteen: weer zo'n nieuw groepje met harde gitaren, fake-punk toestanden en vooral niet mijn ding.
Had ik me daar even vergist! Vampire Weekend lijkt meer op een kabbelend beekje waar je naar luistert op een zondagmiddag of al cruisend van gent naar huis. Beetje opgewekte muziek zelfs. Het zit tussen the kooks en arctic monkeys en ja ik als leek hoor er zelfs een beetje the beatles in.
Mijn favoriete muziek zal het nooit worden, maar ik kan er wel mee leven en de pyramid krijgt een bezoekje van mij tijdens hun optreden!
meer info: http://www.myspace.com/vampireweekend

Geen opmerkingen: