29.3.09

Vlaamse hetepatatpolitiek

Ik betaal maandelijks belastingen, veel belastingen. Teveel belastingen want ik krijg jaarlijks een hele duit terug.
Ik vul belastingspapieren in en een jaar later krijg ik het tevele geld pas terug. Dus ik betaal twee jaar geleden teveel geld en krijg het pas dit jaar terug. De overheid wordt dus rijker (maar schijnbaar niet rijk genoeg) op mijn kosten. Dat is nu eenmaal ons stelsel. Ik vind het wat schandalig, maar ach...
Ik betaal ook belastingen omdat onze vijf regeringen hun werk kunnen doen. Vijf regeringen die er zijn gekomen omdat zij die er wat van kennen, oordeelden dat het nodig was.
Dus ik ga me der niet over uitspreken.

Dat ik dan geld betaal voor de vlaamse regering die een probleem oplost van gaat erbij liggen, dan word ik toch wat boos.
Heel dat oosterweeltracé begint toch op een ganse klucht te lijken? Eerst zegt de stad antwerpen dat die brug geweldig is, dan houden ze hunne kak in want het zijn bijna verkiezingen. Dan houden alle socialisten hunne kak in en staat de open vld te roepen en brullen dat heel die brug er wel moet komen. Vooral die dirk van mechelen, die gaat er kennelijk veel geld aan verdienen ofzo...
Tenslotte neemt de regering een beslissing (of wat we tegenwoordig een beslissing durven noemen). De regering beslist om het tracé met de brug te verkiezen boven dat van de straten generaal en ademloos. Ze dienen zelfs al een bouwaanvraag in, maar gaan de stad antwerpen toch om advies vragen. De stad zal een referendum organiseren en naargelang de uitslag van dit referendum, formuleren ze een advies. Netjes zo lijkt.
Maar over of de vlaamse regering daar wel echt rekening mee zal houden, is nog maar de vraag. Vld open en sp.a maken daar nu al ambras over.

Het feit dat ze dus de ballen niet hebben om een beslissing te nemen, maar wel om de antwerpenaar straks misschien volledig te kakken te zetten, maar die hete patat wel doorschuiven naar de nieuwe regering. Dat vind ik dus echt derover!
Los van het feit of ik die lange wapper nu een tof idee vind of niet (ik ben eigenlijk tegen die brug, maar soit) vraag ik me af of iemand de taakomschrijving van ne minister nog eens duidelijk op papier kan zetten? Want als ik op mijn werk niet doe waar ik voor aangenomen ben... Lig ik er gegarandeerd uit!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Bij een stedenbouwkundige aanvraag vd Vlaamse regering ie gemeente vraagt men in alle gevallen deze gemeente advies. Dat dit nu net samenvalt met het organiseren van een referendum is mooi meegenomen.
Maar hoe het uiteindelijk gespeeld zal worden in de pers, is een andere zaak.
Gaat het regionaal aka het algemeen belang, de gemeenten uit de rand (Boechout dat 2 inwoners heeft, Lokeren dat zich betrokken partij voelt,...) het halen. Of gaat het lokaal belang (465.000 inwoners waarvan een heel deel last - geluid en lucht - zal hebben van de brug) het halen.

Moesten nu alle auto's emissievrij en geen geluid maken, zou deze discussie niet nodig zijn...

Anoniem zei

No offense, maar hoe kan je jezelf socialist noemen refererend op je eerste paragraaf...

miche zei

Wat heeft socialisme te maken met een overheid die teveel geld van mijn pré afhoudt en dat teveel pas binnen twee jaar terugbetaalt? Ik heb het toch niet over het feit dat ik belastingen betaal, maar wel over het feit dat ik teveel betaal en het pas twee jaar later terugkrijg?

Anoniem zei

In eigen land hield het transporttijdschrift Lloyd het op 1 april bij de Antwerpse Oosterweelverbinding. De Vlaamse regering zou nadenken over een alternatief: een springbrug. Dat is een schans die auto's toelaat over de Schelde te springen, terwijl de zeeschepen gewoon kunnen doorvaren. Lloyd gaf meteen ook al de politieke reacties mee. Groen! waarschuwt voor de impact op de trekvogels, terwijl Lijst Dedecker voorstander is om sneller te mogen rijden, om ook bij tegenwind over de brug te raken. Voorts wilde de sp.a een referendum en CD&V een nieuwe studie. Open VLD wilde vooral geen tol.

Anoniem zei

alwy hjwge [URL=http://www.katesxxx.com]video sex[/URL] tcrtxb f pf j epn